Прва радионица програмирања – игра ,,Проведи друга од старта до циља“

Уобичајен

Игра: ,,Проведи друга од старта до циља“ је прва од активности које смо спровели као активности којима обележавамо Европску недељу програмирања ( Code Week 2016 ) у нашој школи.

У овој игри ученици су подељени у 4 групе и свака група има своје поље на коме се игра. Поље чини квадратна мрежа 5×5 квадрата. На неким квадратима се налазе шарени картони ( као најјефтинија варијанта) који представљају поља по којима се нико не може кретати. Та поља морају се тако распоредити да од старта до циља постоје два могућа пута. Један ученик треба да проведе свога друга коме су везане очи по путањи од старта до циља само давањем три врсте инструкција: један право, окрени се лево, окрени се десно. Ученици су такође креирали стазе за друге групе јер су стазе биле лаке и лако се памтиле што је захтевало промену путање током протока времена игре.

У овој игри ученици мењају улоге онога који управља ( програмира) и онога ко је вођен (лик из игрице). Поред најосновнијих команди програмирања и схватања улоге програмера да је то онај који управља програмом, прави компјутерске програме међу којима су и игрице, деца су остварила још неке циљеве:

  • познавање појмова лево- десно
  • разумевање простора унутар кога се крећу играчи
  • прављење избора ( јер бирају пут којим воде играче)
  • креирање стазе којима се крећу ученици друге групе
  • развијање осећаја како је када неко не види и препуштен је другима да га воде ( тј развијање свести како је слепим и слабовидим особама)
  • развијање координације и свести о положају свога тела док су очи затворене
  • развијање тимског духа и поверења у другаре
  • развијање свести да се ,,програмерско размишљање“ може развијати и без компјутера
  • свест о могућности утицаја на промене услова току игре ( али не и правила)
  • развијање критичког мишљења
  • уочавање мана игре ( уочили су да је потребно мењати путању јер је после другог прелаза већ знају напамет или желели су отежавање услова којим се крећу)

Поља смо мењали у зависности где смо играли, а играли смо у школском дворишту на пољу које је непроменљиво, јер је нацртано кредом са ишрафираним пољима по којима се не креће, а искористили смо и плочице квадратног облика у нашем ходнику испред учионица, шарене корице блокова и папирну лепљиву траку.

На почетку игре деца нису имала велика очекивања, али је по завршетку игре одушевљење било очигледно.

Напомена је да у овој игри сваки ученик мора имати свој повез за очи из хигијенских разлога.

Нашим играма ових дана прикључиће се још нека одељења осим 3-4 и 3-5.

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Једно реаговање »

  1. Повратни пинг: Обележили смо Code Week 2016 | ОШ "Драган Лукић" Нови Београд

  2. Повратни пинг: Учествовали смо у Онлајн недељи 2017 | Taњина учионица

Постави коментар